Saturday, May 08, 2010

Let's talk about fashion... (fake X inspiration)

Imagens: Divulgação Prada/UseFashion


Hello my lovelies!

How are you doing?
Hope you are all fine and enjoying the weekend.
I had a week lacking inspiration and I will have a weekend ahead of me filled up with work to do and some exercises to correct (but at least the class is close to an end! you know... I LOVE to give talks and prepare presentations, but is not the same feeling I have when I have to prepare classes and give them... I am not a teacher... too bad, cause I envy the people with the gift for it.)

Anyhow, before I dive in in my files I've decided to stop by and share those images from Prada!
I've just read on Garotas Modernas that Prada is launching this new collection using old fabric... I've loved everything! I love pumps and the bags are just cute, sooo flowery, so happy, so summer!

But, looking at the bags, a question came up to my mind: what is fake?
Well, of course, this is Prada, so not a fake! BUT those bags are INPIRED by the quilted chain chanel bags, no one can deny!
So, I guess if it has another brand's name is not fake, is just inspired?!

I have two quilted bags inspired by the chanel 2.55, one I got at Mango and the other I got on mall in Rio (and I really can't remember the name of the store, next time I am around I'll check it out ;-) )

So, my question to you: are my bags fake?
I would say NO! They are just inspired by! If Prada can be inspire by, why can't too a small store?
In fact, why can't a person with very good sewing and quilting ability get inspired and do it too!

As long no one is trying to pin a fake logo, inspiration can sell inside the high fashion industry and it can outside too!

After all, not all of us can spend their whole month salary in one bag, just so this brand gets richer while we get more poor ;-)

This is my opinion!
What is yours?
----

Olá meus amores!

Como vcs estão?
Espero que estejam curtindo o final de semana.
Eu passei uma semana completamente sem inspiração alguma e agora vou passar um final de semana mergulhada em trabalho e exercícios para serem corrigidos (mas pelo menos as aulas estão chegando ao fim... eu AMO me apresentar em conferências e preparar apresentações, mas esse não é o mesmo sentimento com relação a aulas... eu não sou uma professora... uma pena, pq eu realmente invejo quem tem talento para dar aula.)

De qualquer maneira, antes de eu mergulhar nos meus afazeres eu decidi dar uma paradinha aqui para dividir com vcs essas imagens da nova coleção da Prada!
Eu acabei de ver no Garotas Modernas que a Prada está lançando uma nova coleção utilizando tecidos antigos... Eu amei tudo! As sapatilhas são fofíssimas e as bolsas são lindíssimas, tão floridas, tão alegre, tão verão!

Mas, enquanto eu olhava para as fotos, uma pergunta me veio a mente: o que é falso?
Bom, claro que isso é Prada, então não é falso! MAS essas bolsas são claramente INSPIRADAS na chanel 2.55, e ninguém pode negar!
Então... eu acho que se tem o nome de outra marca não é falso, é só inspirado em?!

Eu tenho duas bolsas inspiradas na chanel 2.55, uma eu comprei na Mango e outra eu comprei um uma loja dentro de um shopping no Rio (e eu realmente não consigo me lembrar do nome da loja, da próxima vez que eu estiver lá, eu dou uma olhadinha ;-) )

Então, a minha pergunta para vc é: as minhas bolsas são falsas?
Eu responderia NÃO! Elas são apenas inspiradas em! Se a Prada pode se inspirar, por que não também uma loja pequena?
Na verdade, por que não também uma pessoa com habilidades em corte, costura e máquina!

Contanto que vc não esteja carregando um logotipo falso, inspiração pode ser vendida dentro da alta costura, tanto quanto fora!

Afinal de contas, nem todas nós podem se dar ao luxo degastar o salário de um mês em uma bolsa, só para que certas marcas enriqueçam mais e mais enquanto nós empobrecemos mais e mais ;-)

Essa é a minha opinião!
Qual é a sua?
----

xx,
A.

1 comment:

  1. You had the right words, no way to disagree.

    ReplyDelete

Hello!
I would love to hear what you think. Lets chat :-)
----
Ola!
Eu adoraria ouvir o que vc achou sobre este post. Vamos conversar :-)

xx,
A.

Related Posts with Thumbnails